Kultovní rubriky jako Láska a trápení, fotoseriály o šťastných i nešťastných láskách, informace o filmech včetně fotorománů a drby o populárních kapelách. Asi tak se dá shrnout většina obsahu kultovních časopisů Bravo a jeho pozdější odnože Bravo Girl určené hlavně pro dívky. Co skrývala vydání, která ovlivnila nejedno devadesátkové dospívání?
První licenční vlaštovka
Tento čtrnáctideník pro náctileté začal v Česku vycházet chvíli po revoluci, v roce 1991. Současně šlo o jeden z prvních titulů v zahraniční licenci, konkrétně odvozený od německého originálu. Tam vyšlo Bravo prvně v roce 1956 a na obálce se skvěla Marilyn Monroe.
Jediný časopis pro cílovou skupinu
Ve své době bylo Bravo skoro jediným zdrojem informací teenagerů o populární hudbě, filmových trhácích a dalších věcech, které je zajímaly. Snad v každém čísle byl plakát zpěváka, skupiny, kapely nebo filmu ve formátu A3 akorát na zeď dětského pokoje. Plakáty nebyly nijak tvrzené a bylo velmi jednoduché je při „preparování“ roztrhnout.
Články o filmech byly často doplněny tzv. fotorománem, tedy informacemi o ději v podobě komentovaných snímků.
Legendární rubriky
Kromě populární kultury se ale časopis věnoval i vážným či humorným problémům, které dospívající nevyhnutelně zasahovaly. Dodnes kolují po internetu hlášky a snímky z dvojstrany Láska, se* a něžnosti či Láska, se* a trápení. Odborníci z pražských klinik tu odpovídali na vybrané množství dotazů dospívajících s intimními problémy nejrůznějšího charakteru. Většinou se jednalo o první lásky, problémy v rodině, šikanu ve škole a další.
Ačkoli šlo o příspěvky o vážnějších věcech, některé kusy se staly až nechtěně vtipnými. K takovým „špekům“ patří hledání klitorisu na zádech nebo drsná jedenáctiletá Anděla, která se vypravila na večírek sbalit svého idola Denise.
Přes bizarní dotazy typu „Mohu otěhotnět z líbání“? nebo „Mám malé přirození, měří jen 2 cm“, byla tato rubrika pro mnohé studnicí reálného intimního vzdělávání. Tehdejší odborníci navíc nijak nemoralizovali, hlavním měřítkem bylo psychické i fyzické zdraví bez odsuzování.

Ulice v úterý: Pešek se zraní, Sonino nadšení, šuškanda na gymnáziu a Anežčino poprvé
Kariéra trvající čtvrt století
Mnohé může překvapit, že Bravo skončilo až v roce 2015, tedy po plných 25 letech formování teenagerského života. Přirozeně ho vytlačil rozvoj internetu a sociálních sítí, kdy mají mladí veškeré potřebné informace v telefonech na několik kliknutí. Prodej časopisu tedy stále klesal.
Nejznámější, ne však jediné
Na přelomu milénia se velkými hráči mediálního trhu staly dívčí časopisy. Bravo tak dostalo mladší sestřičku Bravo Girl. Byla určena výhradně dívkám (případně těm, kteří ukecali trafikantku s tím, že je to pro nemocnou sestru), spolu se slavnými hvězdami odpovídal časopis na nejpalčivější dívčí potíže.
Své místo na slunci si našel hlavně proto, že otevřené rodinné diskuse o milostném životě či dalších problémech dospívání byly stále tabu, nebo minimálně problematické. Pro dívky se tak odnož Brava stala kolikrát skutečně jediným zdrojem osvěty, někdy i řešení opravdu závažných věcí. Své fanynky si bravíčko získalo i drobnými dárečky. Dívky tu našly náramky, nalepovací tetování, přívěsky a další ozdoby.
Dívka a Cosmo
Variantou Brava Girl byly Dívka a Top dívky, které zdatně sekundovaly. Luxusem pak dýchala CosmoGIRL, mladší sestra prestižního Cosmopolitanu. Tiskla se na lesklém křídovém papíře, čistý design tak evokoval časopisy pro dospělé a čtenářkám poskytoval opravdový pocit společenské prestiže. Měl i menší rozměr do kabelky, z trhu však zmizel o dva roky dříve než prapůvodní Bravo.

Ulice: Soňa padá na dno a spouští osobní válku
Zdroje: Dama, RadiozurnalRozhlas, Aktualne